![]() |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
Du kannst deinen Beitrag nach dem Posten 90 Minuten lang editieren, danach nicht mehr. Lies dir also vor dem Posten sorgfältig durch, was du geschrieben hast. Dazu kannst du die "Vorschau" nutzen.
Wenn dir nach Ablauf der Editierzeit noch gravierende inhaltliche Fehler auffallen, schreib entweder einen neuen Beitrag mit Hinweis auf den alten oder wende dich an die Strösen.
Diese Webseite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklärst du dich mit der Verwendung von Cookies einverstanden.
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Gemüseputzi ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 45 Userin seit: 23.04.2005 Userinnen-Nr.: 1.515 ![]() |
Hej!
Hier kommt nur wörten auf schwedisch die ich gern mit euch teilen. hej=Hallo Jag heter=ich heisse Jag kommer ifrån=Ich komme aus. Jag bor i=Ich wohne in. Tyskland=Deutschland Das war kleinen satzen und wörten auf Schwedische sprache. Stina! |
|
|
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.969 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Det är litet svårt att svara på din fråga. Jag vet ju ungefär var nånstans du redan har varit, så jag tror att jag inte kan rekommendera något som du inte än känner till.
Men jag försöker ändå: I Stockholm: - Jag nämner inte de vanliga turistattraktioner som Skansen, Gröna Lund, Vasamuseet, Gamla Stan, Riddarholmen, Stadshuset m.m. - Har du någonsin tagit Katarinahissen? Det kostar bara några kronor och man har bra utsikt däruppe. - ta lilla färjan över till Djurgården, det är roligare än bussen! - Thielska Galleriet, om du tycker om målningar. Men också bara villan är sevärd. - Millesgården! Den upptäckte jag sent, tyvärr. - Junibacken på Södra Djurgården upptäcker man inte heller på första taget. Det är mycket roligt om man tycker om barnböcker och speciellt Astrid Lindgrens böcker. Och man får gå dit även när man inte har barn i kölvattnet ;) - köp Stockholms länskort, det lönar sig när man är i Stockholm i två veckor. Ta t.ex. pendeltåget ner till Nynäshamn och vandra längs vattenkanten, det är så vackert där. - besök Långholmens vandrarhem, det var ett fängelse förr i tiden - ta en båtstur ut i Skärgården, t.ex. till Utö. Där kan du hyra en cykel och upptäcka den vackra Skärgårdsnaturen. Dalarna: - Siljan - Orsa: Björnparken - Nusnäs (Mora), där tillverkas dalahästarna - Avesta, där finns världens största dalahäst - Falun: Sundborn (Carl Larsson-gården) och Falu koppargruva Det är det jag kommer ihåg så här spontant. Fråga gärna efter om du vill (och gärna på tyska om du inte törs skriva på svenska ;) ). |
|
|
![]() ![]() |
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 01.05.2025 - 14:02 |