![]() |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
Du kannst deinen Beitrag nach dem Posten 90 Minuten lang editieren, danach nicht mehr. Lies dir also vor dem Posten sorgfältig durch, was du geschrieben hast. Dazu kannst du die "Vorschau" nutzen.
Wenn dir nach Ablauf der Editierzeit noch gravierende inhaltliche Fehler auffallen, schreib entweder einen neuen Beitrag mit Hinweis auf den alten oder wende dich an die Strösen.
Diese Webseite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklärst du dich mit der Verwendung von Cookies einverstanden.
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Mysiga caféer, bra bokhandlar, en bio.
Tycker du om att gå på bio? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Ja, men jag har sällan tillfälle att gå dit.
Tyckte du om filmen som du såg sist på bio? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Nja - det var en ganska otäck film, men ändå var det bra. (Det var förresten Den främmande sonen, med Angelina Jolie.)
Tycker du om Carl Larssons bilder? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Ja. (IMG:style_emoticons/default/wub.gif) Jag har t.o.m varit på hans gård i Sundborn, Dalarna, och där ser det precis ut som på hans bilder. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Skulle du vilja träffa en rumpnisse någon gång? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja. (IMG:style_emoticons/default/wub.gif) Jag har t.o.m varit på hans gård i Sundborn, Dalarna, och där ser det precis ut som på hans bilder. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) (IMG:style_emoticons/default/bounce.gif) Vad kul! QUOTE Skulle du vilja träffa en rumpnisse någon gång? Det är jag inte säker på!! Vilken av Astrid Lindgrens karaktärer ville du helst träffa? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Pippi förstås, och Nils Karlsson-Pyssling!
Minns du vilket ord man måste säga för att bli så liten att man kan besöka Nils Karlsson-Pyssling? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej. Jag har aldrig läst boken.
Vilket ord är det då? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
I den tyska utgåvan är det killevips. Det kunde vara det på svenska.
Vad skulle du säga till en sådan mycket liten pysslingaktig person som plötsligt stod i ditt rum? Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 26.Jan.2009 - 00:37 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
"Vem är du då?"
Skulle du bli rädd, om det plötsligt stod en sådan mycket liten pysslingaktig person i ditt rum? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja, rädd om denna person för det finns ju en katt som skulle kanske tycka att det var en mus... D Därför skulle jag "vips" ta den på min hand. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Tycker du om möss? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Inte i min lägenhet. Men annars tycker jag, att de är rätt så gulliga.
Tycker du om måsar? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Absolut!
Tycker du om koltrastens sång? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja!!! Det låter underbart!
Har du någonsin uppfunnit ett nytt svenskt ord? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja, men det berodde på ett stavfel: "bushållplats". (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif) Jag ville skriva "busshållplats" förstås. Busar behöver väl inte någon hållplats. Snarare en jordnötssmörsburk. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Vad tror du, att en "spunk" verkligen är? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Kanske min konstiga snuva är en spunk?!
Vad tycker du? Busar behöver väl inte någon hållplats. (IMG:style_emoticons/default/cat.gif) Det tycker du. I min lägenhet finns många fina bushållplatser. Alla saker som finns kan egentligen vara bushållplatser. |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
I min lägenhet finns många fina bushållplatser. Alla saker som finns kan egentligen vara bushållplatser. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Kanske min konstiga snuva är en spunk?! Vad tycker du? Det är det säkert! (IMG:style_emoticons/default/patsch.gif) Det vore i alla fall en förklaring för att läkaren inte hittar något. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Brukar du läsa tidskrifter för flator? (Tänk, att ordet "flata" inte står i min ordbok än! (IMG:style_emoticons/default/ohmy.gif) ) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
a.D. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 8.380 Userin seit: 24.08.2004 Userinnen-Nr.: 5 ![]() |
(Tänk, att ordet "flata" inte står i min ordbok än! (IMG:style_emoticons/default/ohmy.gif) ) Ha, das kannte ich ja sogar! (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(Tänk, att ordet "flata" inte står i min ordbok än! (IMG:style_emoticons/default/ohmy.gif) ) Ha, das kannte ich ja sogar! (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) (IMG:style_emoticons/default/laola.gif) regenbogen, Du überraschst mich immer wieder! (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Naja, mein Wörterbuch ist von 1985, da war das Wort einfach noch nicht verbreitet. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) |
|
|
![]() ![]() |
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 14.05.2025 - 00:12 |