![]() |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
Du kannst deinen Beitrag nach dem Posten 90 Minuten lang editieren, danach nicht mehr. Lies dir also vor dem Posten sorgfältig durch, was du geschrieben hast. Dazu kannst du die "Vorschau" nutzen.
Wenn dir nach Ablauf der Editierzeit noch gravierende inhaltliche Fehler auffallen, schreib entweder einen neuen Beitrag mit Hinweis auf den alten oder wende dich an die Strösen.
Diese Webseite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklärst du dich mit der Verwendung von Cookies einverstanden.
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Oj, så kul att läsa om dina kör-upplevelser! (IMG:style_emoticons/default/bluemele.gif)
Och vi har också haft lite snö för några veckor sedan, men den låg inte länge heller kvar. Själv ska jag inte ha någon julgran, men om jag hade en, skulle jag ha stearinljus. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Har du fikat idag? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
ja (IMG:style_emoticons/default/morgen.gif) te och kanelbulle (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Det var jättemysigt.
Åker du hellre buss eller tåg? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Tåg.
Till vilken stad (eller by) åkte du tåg sist? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
I lof tarof! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 15.384 Userin seit: 30.08.2004 Userinnen-Nr.: 198 ![]() |
Eine kleine frage: Was heißt 'bra' auf deutsch?
Danke! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Eine kleine frage: Was heißt 'bra' auf deutsch? Danke! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) gut (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
I lof tarof! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 15.384 Userin seit: 30.08.2004 Userinnen-Nr.: 198 ![]() |
(IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)
und ich wunderte mich schon, warum in meinem text von bhs die rede war... |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) und ich wunderte mich schon, warum in meinem text von bhs die rede war... Ja - wenn es ein englischer Text wäre... (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja (jag ser alltid fram emot helgen!)
Om du åkte tåg i flera timmar men hade glömt din fysik-(eller andra)-bok hemma, vad skulle du ägna dig åt? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag skulle ha lyssnat på musik (om jag hade mp3n med mig) eller ringt en kompis eller sovit....
vad skulle du göra på en längre tågresa? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Det går alltid ungefär så här: Först vill jag läsa men somnar (men det gör naturligtvis allsintet, för vi talar ju om en längre tågresa). Sen vaknar jag. Jag stiger upp och letar efter kaffe!!! Jag köper en kopp kaffe med mjölk och socker, och sen går jag tillbaks till min plats och börjar läsa igen. Jag skriver lite, tittar ut genom fönstret, drömmer, lyssnar lite på musik, tittar på folk och undrar vem de är och vad de gör, vad de tänker på och om de är lyckliga. Och jag är alltid tvungen att gå på toa åtminstone en gång. (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)
Tycker du om att resa med båt? Och vart gick din sista båtresa? Kan man säga det så här? (IMG:style_emoticons/default/unsure.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Jag har aldrig gått på någon stor båtresa, men det skulle jag vilja göra, om jag hade pengarna. Helst Hurtigruten. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Min sista (lilla) båtresa förde mig från Borkum till kusten.
Drabbas du lätt av sjösjukan? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej - hittills har ja aldrig blivit riktigt sjösjuk. (Tycker om detta ord. (IMG:style_emoticons/default/rolleyes.gif) (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) )
Skulle du tycka om att bo på en ö i Stockholms Skärgård? (Och varför eller varför inte?) Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 22.Nov.2008 - 00:18 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej. Fast jag tycker mycket om att tillbringa min semester på en ö, skulle jag inte vilja bo på en, inte ens i Skärgården. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Jag tror att det kunde vara för avskilt och ensam. Och vad skulle jag leva på? (IMG:style_emoticons/default/gruebel.gif) Men om någon god vän bodde på en ö i Stockholms Skärgård, skulle jag komma på besök, så klart. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Vilket svenskt ord lärde du dig sist? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Koagulering (Blutgerinnung).
Jag håller på plugga till min nästa tenta och har precis läst klart kapitlet om hjärtat/blodet. När ska du gå upp imorgon? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ungefär klockan åtta. Lite senare kanske. (IMG:style_emoticons/default/rolleyes.gif)
Men jag vill så gärna också svara på kawas fråga, jag har lärt mig nämligen ett ord nyss som jag tycker är riktigt nyttigt och vackert, det är "söla". (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Kännde du redan till detta ord? Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 22.Nov.2008 - 00:20 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Om man har till exempel en P-dag, då söööööölar man ganska mycket. Man gör något mycket lååååångsamt. (En annan betydelse på ordet är "göra något smutsigt".)
Är du trött? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Bara lite. Jag håller på att skriva mejl, det håller mig vaken. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)
Är du lycklig idag? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jooo, jag är faktiskt lite lycklig. Men på ett trött och blandad sätt. Och jag håller på att söla med dagens disk. (IMG:style_emoticons/default/private.gif)
Har det snöat hos dig idag? |
|
|
![]() ![]() |
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 07.05.2025 - 09:41 |