![]() |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
Du kannst deinen Beitrag nach dem Posten 90 Minuten lang editieren, danach nicht mehr. Lies dir also vor dem Posten sorgfältig durch, was du geschrieben hast. Dazu kannst du die "Vorschau" nutzen.
Wenn dir nach Ablauf der Editierzeit noch gravierende inhaltliche Fehler auffallen, schreib entweder einen neuen Beitrag mit Hinweis auf den alten oder wende dich an die Strösen.
Diese Webseite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklärst du dich mit der Verwendung von Cookies einverstanden.
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Jag har inga planer än. (IMG:style_emoticons/default/gruebel.gif)
Och du? (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Sätta ett värmeljus på mitt huvud och sjunga lite. (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)
Vad har du gjort idag? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Sätta ett värmeljus på mitt huvud och sjunga lite. (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Jag kommer och tjuvlyssnar. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Jag har varit på stan och gått några ärenden (bl.a. varit på posten), sedan har jag pluggat paragrafer, skrivit mejl och pratat i telefon. Och nu fryser jag om fötterna och har ont i halsen. (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) Har du haft det rolig idag? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Sätta ett värmeljus på mitt huvud och sjunga lite. (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Jag kommer och tjuvlyssnar. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) QUOTE Och nu fryser jag om fötterna och har ont i halsen. (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) (IMG:style_emoticons/default/ohmy.gif) *Kommer med varmvattenflaskan och te* QUOTE Har du haft det rolig idag? Jooo, inte riktigt rysligt vådligt roligt, men lite roligt kanske. Sovit mycket. (IMG:style_emoticons/default/gaehn.gif) Vad tror du på? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/ohmy.gif) *Kommer med varmvattenflaskan och te* Tack! Det hjälpte. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) ... inte riktigt rysligt vådligt roligt ... (IMG:style_emoticons/default/wub.gif) (uttrycket, inte innehållet!) Jag tror på slumpen och det goda i människan. Tror du på ödet? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Mer än jag brukade tro på det... men också på slumpen och att man måste bestämma sig att gå en väg som kanske är bestämt för en. Och att det är svårt att veta om det är nog verkligen den riktiga vägen eller bara hägringar...
Det enda man kan vara säker på är nog att livet är ganska komplicerad. Vad eller vem har någonsin varit en bra riktningsvisare i ditt liv? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
Boken "Hurgando en los secretos de la vida", som handlar bland annat om biomedicin. När jag tvungen att läsa i den på jobbet för att hitta information för ett projekt som jag höll på med, då kom jag på att jag vill plugga biologi. Innan dess hade jag alltid varit avundsjuk på alla som verkligen visste vad de ska plugga. Jag hade varit så himla osäkert på vad det egentligen är som jag är mest intereserad av.
Än så länge har jag inte ångrat mig (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) och det känns som att biologi är rätt sak för mig.¨ Är riktningsvisare verkligen ett svensk ord (IMG:style_emoticons/default/gruebel.gif) har jag förstått frågan rätt....? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
ZITAT Vad synd egentligen att du inte är med som tomte... @simonetta: tror du att tomten också skicka paket till utlandet...? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Är riktningsvisare verkligen ett svensk ord (IMG:style_emoticons/default/gruebel.gif) har jag förstått frågan rätt....? (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif) Förlåt... Jag har just nu slagit upp det, och det är faktiskt ett blinkljus!! På en bil! (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Men du har förstått frågan precis som jag hade menat den... (IMG:style_emoticons/default/blush.gif) QUOTE Vad synd egentligen att du inte är med som tomte... @simonetta: tror du att tomten också skicka paket till utlandet...? Visst!!!! |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/roetel.gif) Förlåt... Jag har just nu slagit upp det, och det är faktiskt ett blinkljus!! På en bil! (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) (IMG:style_emoticons/default/ploep.gif) Det visste inte jag heller. (IMG:style_emoticons/default/bluemele.gif) ZITAT Vad synd egentligen att du inte är med som tomte... @simonetta: tror du att tomten också skicka paket till utlandet...? Visst!!!! (IMG:style_emoticons/default/thumbsup.gif) Det finns ju tomtar i Österrike och Schweiz också. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) @Simonetta: du borde ha ställt en ny fråga. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
@Simonetta: du borde ha ställt en ny fråga. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Förlåt, förlåt... Alltså: Har du en adventskalender? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej.
Har du bakat eller tänker du baka småkakor? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej du - det gör min mormor hos oss.
Och du? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag har inte bakat heller. Men det gör min bästa väninnas mamma, och hon skickar mig ett paket med småkakor till 1:a december varenda år sedan 1997. (IMG:style_emoticons/default/wub.gif)
Har du också en så där duktig mamma bland dina vänner? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej.
Har du någonsin varit förälskad i någons mamma? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej det har jag inte. Alla tjejer som jag har varit kär i, var ungefär i min ålder och ingen av de hade barn.
ska du göra nått kul i helgen? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
På söndag äter jag på restaurang med en kollega. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Jag bjuder, ty han körde mig hem så många gånger.
Hur mycket dricks brukar du ge? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Kära ni, det är Lucia-dagen idag. (IMG:style_emoticons/default/party.gif)
Simonetta, var är du? Ville inte du vara Lucia i år? Kom hit då, sätt dig ljusen på huvudet, var vacker och sjung: Natten var stor och stum nu hör det svingar i alla tysta rum sus som av vingar Se på vår tröskel står vitklädd med ljus i hår Sancta Lucia, Sancta Lucia. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/girl.gif) (IMG:style_emoticons/default/engel.gif) (IMG:style_emoticons/default/sing.gif)
"Natten var stor och stum, här kommer Lucia i era tysta rum med massor av ljus i hår och en fin frukost för alla." (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Var det bra sjungit? (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja! (IMG:style_emoticons/default/wub.gif) Duktig flicka! (Och jag hittar inte näsduken...)
Bra titel, förresten! (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) |
|
|
![]() ![]() |
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 08.05.2025 - 02:27 |