![]() |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
Du kannst deinen Beitrag nach dem Posten 90 Minuten lang editieren, danach nicht mehr. Lies dir also vor dem Posten sorgfältig durch, was du geschrieben hast. Dazu kannst du die "Vorschau" nutzen.
Wenn dir nach Ablauf der Editierzeit noch gravierende inhaltliche Fehler auffallen, schreib entweder einen neuen Beitrag mit Hinweis auf den alten oder wende dich an die Strösen.
Diese Webseite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklärst du dich mit der Verwendung von Cookies einverstanden.
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Ja! (IMG:style_emoticons/default/wub.gif) Duktig flicka! (Och jag hittar inte näsduken...) Varför behöver du en näsduk? Men det finns en här i forummet, det gäller bara fråga den här lilla flickan --> (IMG:style_emoticons/default/abschied.gif) om man får låna den. I alla fall skulle du hellre ta kniv och gaffel och börja äta min rysligt underbara frukost!! (IMG:style_emoticons/default/essen.gif) Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 13.Dec.2008 - 15:45 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Jag behövde näsduken för att torka bort tårarna, ty jag var så rörd. (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif) (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)
Och frukosten har jag börjat med! *mums* (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Har du lätt för att gråta p.g.a emotionen? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Ja, ibland har jag ganska lätt till gråt.
Visste du att det är riktigt mörkt i Stockholm redan nu? http://www.webbkameror.se/webbkameror/gond...eriks_640_2.php |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
(IMG:style_emoticons/default/ph34r.gif) Ja, solen går ner vid tretiden, om jag minns riktigt. Därför firas ju Lucia-dagen. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Har du ätit pepparkakor idag? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
Ja :-), det var det första jag åt idag (IMG:style_emoticons/default/rolleyes.gif)
Vi bakade i onsdags och sen dess står det en skål med pepparkakor brevid vattenkokaren. :-) Var du på en Luciakoncert igår? (I hur många städer i tyskland finns det egentligen? I Hamburg och Lübeck brukar det finnas) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej, jag var inte på någon Luciakoncert igår. (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) Och vet inte heller var någonstans jag hade kunnat lyssna på en. Jag visste inte ens att sådana fanns i Tyskland. Man borde bo i Hamburg eller Lübeck... (IMG:style_emoticons/default/gruebel.gif)
Vilken koncert lyssnade du på sist? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
En riktig koncert minns jag inte just nu, men i fredags var jag på en helt underbar läsning, där dikter i olika språk lästes, och där fanns också en kvinna som sjöng och en som spelade piano.
När har du sist blivit mycket berörd av något eller någon? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
För drygt tre veckor sedan.
Och du? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag lever egentligen i ständig be-rörelse av ting... (eller varelser!) Just idag blev jag t. ex. mycket berörd av att bara titta på min mjölk-slickande katt.
Vad var din sista särskilt intressanta upplevelse med ett djur? Mycket diskret och taktfullt låter den svenska Edita en "g" försvinna. (IMG:style_emoticons/default/pfeif.gif) Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 16.Dec.2008 - 15:19 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag cyklade hem i mörkret och såg en söt liten igelkotte vid vägkanten som ville just korsa gatan, när jag kom. Jag bromsade, men han hade märkt (sett? hört? känt?) att jag kom, hejdade sig och väntade med stor andakt att jag åkte förbi. (IMG:style_emoticons/default/wub.gif)
När såg du en hackspett sist? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag cyklade hem i mörkret och såg en söt liten igelkotte vid vägkanten som ville just korsa gatan, när jag kom. Jag bromsade, men han hade märkt (sett? hört? känt?) att jag kom, hejdade sig och väntade med stor andakt att jag åkte förbi. (IMG:style_emoticons/default/wub.gif) (IMG:style_emoticons/default/wub.gif) (IMG:style_emoticons/default/wub.gif) (IMG:style_emoticons/default/wub.gif) QUOTE När såg du en hackspett sist? Det var faktiskt inte så längesen, vid en väns hus några veckor sedan. Vet du namn till många fåglar? Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 16.Dec.2008 - 15:24 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
Hm, eftersom mina föräldrar tycker mycket om fåglar har jag lärt mig ganska många namn som barn. Men på svenska kan jag tyvärr bara några få..
Ska du vara ledig över jul eller måste du jobba? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Både och.
Har du någonsin tänkt över att skriva i ett svenskt forum? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Tänkt har jag visst på det.
Känner du till ett svenskt forum som man kunde börja skriva i? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej tyvärr inte...
Lyssnar du ofta på svensk musik? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja. Framför allt mina favoritsånger av Garmarna, Eva Dahlgren och Helen Sjöholm.
Brukar du lyssna på svenskt radio? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja, det gör jag faktiskt ganska ofta.
Om du var ett djur, vilket då? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Förmodligen en björn.
Är du rädd för fladdermöss? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej - så länge de bara flyger omkring i luften och inte biter folk är jag inte en smula rädd för de.
Har du läst eller hört om skalvet i Sverige? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
|
|
|
![]() ![]() |
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 11.05.2025 - 12:47 |