![]() |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
Du kannst deinen Beitrag nach dem Posten 90 Minuten lang editieren, danach nicht mehr. Lies dir also vor dem Posten sorgfältig durch, was du geschrieben hast. Dazu kannst du die "Vorschau" nutzen.
Wenn dir nach Ablauf der Editierzeit noch gravierende inhaltliche Fehler auffallen, schreib entweder einen neuen Beitrag mit Hinweis auf den alten oder wende dich an die Strösen.
Diese Webseite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklärst du dich mit der Verwendung von Cookies einverstanden.
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
jag kunde göra det med våra tre katter! (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Ja! Det blir säkert spännande mönster! (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Färgar man ägg i Sverige? (IMG:style_emoticons/default/gruebel.gif) Det vet jag faktiskt inte. (IMG:style_emoticons/default/huh.gif) Kanske vet riona? (IMG:style_emoticons/default/unsure.gif) Brukar du äta hårdkokta ägg när det inte är påsk? (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Jo, det kan väl hända.
Är du ledig idag eller jobbar du ikväll? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Jag jobbar. Måste till och med kliva på bussen och åka iväg.
Har du kommt på någon bra ordbok? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Jag jobbar. Måste till och med kliva på bussen och åka iväg. (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) (IMG:style_emoticons/default/abschied.gif) Ordboken du rekommenderade är ju tyvärr slutsåld... (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) Jag behöver den förresten för tolkningar. Annars är min gamla slitna gula pocketordbok helt okej... Vad vet du om påskhäxan? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Går inte Bullerby-barnen som påskhäxor? (IMG:style_emoticons/default/gruebel.gif)
Du kan säkert berätta mer! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Det gör de faktiskt - men det minndes jag inte! Jag känner till påskhäxor genom min svenskakurs (julskinka, påskhäxor och Selma Lagerlöf (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) - den svenska kulturen i tre kapitel (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) )
Har du någonsin läst Nils Holgersson? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej.
Tycker du, man borde ha läst det? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja, men kawa, det är ju en klassiker, eller hur?!
*viskande, mycket tyst*: Jag har inte läst den... Min mor försökte dock att tvinga mig genom att förbjuda att jag började läsa något annat innan det var slut med de förfärliga vildgässen. Men en vacker dag var det dags att lämna boken tillbaka till biblioteket... (IMG:style_emoticons/default/pfeif.gif) (IMG:style_emoticons/default/bounce.gif) Visste du att Selma var också lesbisk? Edit: "all" (IMG:style_emoticons/default/umkipp.gif) Jag behöver kanske glasögon... Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 05.Apr.2009 - 12:27 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja, men kawa, det är ju en klassiker, eller hur?! Om du visste, hur många klassiker jag inte har läst... (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) *viskande, mycket tyst*: Jag har inte läst den... Min mor försökte dock att tvinga mig genom att förbjuda att jag började läsa något annat innan det var slut med de förfärliga vildgässen. Men en vacker dag var det dags att lämna boken tillbaka till biblioteket... (IMG:style_emoticons/default/pfeif.gif) (IMG:style_emoticons/default/bounce.gif) (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) (IMG:style_emoticons/default/thumbsup.gif) Visste du att Selma var också lesbisk? Kan hända, att jag hade hört tala om det, men jag hade i alla fall inte lagrat det i minnet. Tack för påminnelsen! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Vilka fler lesbiska svenska kvinnor vet du om (förutom Eva, Karin och Selma)? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Bland artisterna finns ytterligare Tove Jansson som skapade mumintrollen. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Vilka av muminböckerna har du läst? (Om du minns... (IMG:style_emoticons/default/pfeif.gif) ) Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 07.Apr.2009 - 12:55 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Jag minns att jag inte läst en enda. (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif)
Har du läst alla? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Jag minns att jag inte läst en enda. (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif) Gör det, kawa - de är så filosofiska! Nej, jag har inte läst alla. Jag brukade se de på TV när jag var barn. Jag har två muminböcker på tyska, och när jag var i Stockholm i somras köpte jag en bok med muminnoveller. Om du klickar här kan du se Det osynliga barnet. Det är kanske en god (och billig (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) ) början för att lära sig känna mumintrollen och deras vänner. Har du varit ute i solskenet idag? Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 10.Apr.2009 - 13:19 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja, jag har varit vid brevlådan.
Tycker du om att sitta på golvet? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja!!
Gör du det ofta? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej, inte alls.
Tycker du om gungstolar? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Egentligen gör jag det, men inte i en lägenhet med katter. Jag skulle vara förfärligt rädd för att deras tassar kunde hamna under gungstolen när man gungar. Därför har jag inte någon.
Tycker du om att måla trädgårdsmöbler? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag har aldrig gjort det. Men jag tror att jag skulle tycka om det. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Har du gjort det någon gång? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja, framförallt hörnen. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Vilka färger tycker du om på väggar? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
|
|
|
![]() ![]() |
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 13.05.2025 - 11:26 |