![]() |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
Du kannst deinen Beitrag nach dem Posten 90 Minuten lang editieren, danach nicht mehr. Lies dir also vor dem Posten sorgfältig durch, was du geschrieben hast. Dazu kannst du die "Vorschau" nutzen.
Wenn dir nach Ablauf der Editierzeit noch gravierende inhaltliche Fehler auffallen, schreib entweder einen neuen Beitrag mit Hinweis auf den alten oder wende dich an die Strösen.
Diese Webseite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklärst du dich mit der Verwendung von Cookies einverstanden.
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 10.593 Userin seit: 15.04.2005 Userinnen-Nr.: 1.477 ![]() |
Ja, det kan jag?
Är du sjuk? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.969 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Tyvärr ja.
Har du haft en rolig dag? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Freies Vögelchen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 9.416 Userin seit: 24.08.2004 Userinnen-Nr.: 14 ![]() |
Nei, men jeg er litt trött (det er norsk)
Elsker du kjött? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.969 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Ja, det gör jag.
Välkommen, Rafaella! :blumen2: :bounce: :bounce: :bounce: Kul att du skriver här! Fortsätt gärna på norska, det förstår vi! :dance: Har du ätit älgkött någon gång? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Freies Vögelchen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 9.416 Userin seit: 24.08.2004 Userinnen-Nr.: 14 ![]() |
oh, :roetel: tusend tack, kawa, jeg har sknakket norsk, men jeg truer, at jeg har glömmet so mye ....
kjenner du norge? Der Beitrag wurde von Rafaella bearbeitet: 13.Jan.2008 - 19:47 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Det kommer tillbaka ju mera du skriver, tro mig. För mina första bidrag här behövde jag ordboken hela tiden. Det har blivit mindre nu. B)
Nej, jag har aldrig varit i Norge, tyvärr. Mitt mål har alltid varit Sverige. :wub: Vilka ställen i Norge har du varit på? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jeg vas mera i Östfold, Fredriskstad, Moss, vi har koset i hytta pa oslofjorden i Larkollen . Men jeg har reiset til (?) Oslo ogsa.
Hva lenge vas du i Sverige? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag bodde där i ett halvt år under hösten/vintern 1992/93, gick på en folkhögskola under den tiden. Och dessutom åkte jag från 1989 till 2001 varje sommar i två veckor till Stockholm. Jag har också varit i Göteborg, Helsingborg, i Dalarna, vid Vänern och Vättern och på Öland.
Har du någonsin varit i Finland eller Danmark? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jeg kjenner Danmark ogsa, specialt Jylland, det er kallet "Lille-Norge". Na jeg har snakket norsk in Danmark folkene har tenket, jeg komer fra Sverige...
Jeg har snil vrienden fra Finland - men hun bor i Düsseldorf :D Kjenner du Sverige i vinter? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja, det gör jag. Det där med mörkret gjorde stort intryck på mig, jag tyckte det var fascinerande. Jag är nattmänniska, så ja tål ganska mycket mörker. :D Dessutom var det kallt nog att sjön, där jag bodde (Mälaren), frös, så att man kunde gå på isen.
Åker du skridskor? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Oh, oh, svensk er alt for vanske för meg i dag....
Men jeg vil leser i threadenen av og til- säker! Hej da!! :D |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Det var så trevligt att du tittade in! :)
Hej då och välkommen åter! :wavey: |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Tack, Tack :D
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 10.593 Userin seit: 15.04.2005 Userinnen-Nr.: 1.477 ![]() |
var är ni?
Ingen lust att tala här? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Bør opbevares under vandet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 3.082 Userin seit: 05.02.2008 Userinnen-Nr.: 5.623 ![]() |
Jag har lust till att tala, men jag pratar inte saa mycket svenska änn danska. Ibland blandar jag spraakene imellan, förlaat for det. :blumen2:
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Det förlåter vi, så klart! :) Jag antar att min danska låter rätt så svenskt, så du får gärna skriva svenska med dansk brytning. :D
Har du läst lite svenska eller översätter du direkt från danskan? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Salzstreuerin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 77 Userin seit: 14.12.2004 Userinnen-Nr.: 932 ![]() |
ska ny resa till sverige ditt ar? min syster och jag ska aka i början av maj, köra lite runt i söder landet, hälsa pa älgor..haha
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Hälsa från mig då! :D
Jag har bara vaga idéer om att resa till Sverige i år. Beror lite på andra reseplaner och pengarna förstås. :unsure: Hur långt norrut tänker ni åka? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Salzstreuerin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 77 Userin seit: 14.12.2004 Userinnen-Nr.: 932 ![]() |
bara för en vecka! först ska vi besöka Stockholm, sen Kalmar, köra över landet till Halmstad och sen tillbacka till Stockholm. Det är första gangen för min syster..ska henne visa mina favorit platser.. :bounce:
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|||
Bør opbevares under vandet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 3.082 Userin seit: 05.02.2008 Userinnen-Nr.: 5.623 ![]() |
Jag har läst svenska paa universitet, här i Berlin och ocksaa i Odense. Mit huvudspraak har alltid varit danska. |
||
|
|||
![]() ![]() |
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 03.05.2025 - 00:22 |