![]() |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
Du kannst deinen Beitrag nach dem Posten 90 Minuten lang editieren, danach nicht mehr. Lies dir also vor dem Posten sorgfältig durch, was du geschrieben hast. Dazu kannst du die "Vorschau" nutzen.
Wenn dir nach Ablauf der Editierzeit noch gravierende inhaltliche Fehler auffallen, schreib entweder einen neuen Beitrag mit Hinweis auf den alten oder wende dich an die Strösen.
Diese Webseite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklärst du dich mit der Verwendung von Cookies einverstanden.
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Bør opbevares under vandet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 3.082 Userin seit: 05.02.2008 Userinnen-Nr.: 5.623 ![]() |
Jag har tre. Två är grönna och en är blå med vita punkt.
Känner Du "Regnvejrsdag i November"? (Finns i "Primo") |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Nej.
Vad behövs för att ha sommarstängt? ;) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
En affisch som säger att man ha sommarstängt. Lätt som en plätt.
Har du någonsin bakat kanelbullar själv? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|||
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
:lol: Det uttrycket kände jag inte till! :zustimm: Nej, jag har aldrig bakat kanelbullar själv. Har du? |
||
|
|||
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Ja, men det var längesedan med en svensk vän.
Men vet du vad, det gör vi nästa gång du kommer hit! Vad skulle du vilja gärna göra just nu om du bara kunde? Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 03.Aug.2008 - 12:40 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|||
:zustimm: :) Sitta vid havet och se på vågorna, lyssna på bruset och havsfåglarnas sång, suga in saltets och nyponbuskarnas doft och känna livet i mig. :wub: När var du lycklig in i märgen sist? |
||
|
|||
![]()
Beitrag
|
|
a.D. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 8.380 Userin seit: 24.08.2004 Userinnen-Nr.: 5 ![]() |
Ihr Lieben, wisst ihr evtl. ein Online-Wörterbuch Schwedisch-Deutsch für mich? :gruebel:
Der Beitrag wurde von regenbogen bearbeitet: 06.Sep.2008 - 11:08 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ich benutze immer dieses: http://lexin.nada.kth.se/swe-eng.html
Liebe Grüße! :blumen2: PS: Oh - ist aber Englisch-Schwedisch, aber das dürfte dir ja nichts ausmachen... ;) Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 06.Sep.2008 - 11:09 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
a.D. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 8.380 Userin seit: 24.08.2004 Userinnen-Nr.: 5 ![]() |
Dankeschön, guck ich gleich mal! :blumen2:
Und ich wollte erst noch schreiben "Kann auch ruhig Schwedisch-Englisch sein" :D |
|
|
![]()
Beitrag
|
|||
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
När jag äntligen hade fått möbler till mitt studentrum och satt i min säng med breven från skatteverket med mitt personnummer :-) |
||
|
|||
![]()
Beitrag
|
|||||
Ooooh - är du i Sverige? Då blir man ju helt avundsjuk (om man heter Simonetta, i alla fall). :( Var i Sverige är du? Och kan du vara snäll och ställa en ny fråga, tack? (Vi spelar "sanning utan plikt", förstår du.) |
||||
|
|||||
![]()
Beitrag
|
|
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
oj, vad dumt av mig! jag glömde helt bort den nya frågan (jag borde verkligen sova så snart som möjligt ;-) )
Ja, jag är i Sverige, jag flyttade till Uppsala den 1.8. :-) Tycker du att det är skönt att det blir höst? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jooo, idag tyckte jag att det var ganska skönt hur lövet föll och seglade sakta genom luften... men egentligen tycker jag att det har blivit höst lite för snart i år.
Hur tycker du ska du (eller skulle du, om du inte är riona och/eller i Sverige) klara med dessa långa vinternätter i Sverige? Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 25.Sep.2008 - 21:18 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag har varit i Sverige på en hel vinter, och har klarat mig rätt bra med mörkret. Jag är ju nattuggla. :D Men det var då, att jag började förstå, varför svenskarna firar Lucia. :)
Hur skulle du klara det? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag vet inte! Det är någonting jag är inte säker på. Men kawa, i år vill jag vara Lucia!! Minns du hur ni försökte förklara till mig sista år att man fick det inte om man inte hade ljust hår? Och jag vet nu att det stämmer inte alls!! ;)
Hur gick det ikväll?? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|||||
Det minns jag. Men kom vi inte överens om, att hårfärget inte spelade någon roll? :gruebel: Och du får gärna vara Lucia! :)
Det var så lagom. Vi får se, hur det blir i morgon, det är ju då att det verkligen är viktigt. Men jag är så himla glad att det är över. :wacko: Och hur har du det? |
||||
|
|||||
![]()
Beitrag
|
|||||
:) :bounce: :) :bounce: :) :bounce: :)
Inte för dåligt. Det är ju fredag i morgon! :rolleyes: Men jag är faktiskt ganska trött, så jag ska gå till sängs ganska snart. Kan man svara "Inte för dåligt" på en sådan fråga eller var det svengelska? Och hur skulle man egentligen säga? |
||||
|
|||||
![]()
Beitrag
|
|
Det låter faktiskt svengelskt. :D Man säger snarare: "inte dåligt" eller "inte så dåligt" eller också "inte (så) illa".
Vad tänker du göra nu i helgen? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag ska gå på bio imorgon kväll med en vän!
Och du, har du också planerat något vackert? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Tyvärr inte. Jag ska plugga, läsa kemi, plugga, räkna matte och plugga :( (tenta nästa vecka!), men jag hoppas att jag kommer att ha lite tid imellan för att umgås med mina kompisar!
Har du varit i Norrland nån gång? |
|
|
![]() ![]() |
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 08.05.2025 - 02:17 |