![]() |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
Du kannst deinen Beitrag nach dem Posten 90 Minuten lang editieren, danach nicht mehr. Lies dir also vor dem Posten sorgfältig durch, was du geschrieben hast. Dazu kannst du die "Vorschau" nutzen.
Wenn dir nach Ablauf der Editierzeit noch gravierende inhaltliche Fehler auffallen, schreib entweder einen neuen Beitrag mit Hinweis auf den alten oder wende dich an die Strösen.
Diese Webseite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklärst du dich mit der Verwendung von Cookies einverstanden.
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
Jag ringer min bästa kompis :-)
och du? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.969 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Jag drar mig tillbaka och försöker utröna min smärta. Och om jag inte kommer någonvart med det, så pratar jag med en vän.
Har du lätt för gråt? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Ja - lätt för gråt och lätt för skrik... (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif)
Har du någonsin varit rädd att du kunde bli helt vansinnig? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.969 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Gråter och skriker lite...?
Har du någonsin varit förälskad i en svensk kvinna? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej.
Vilket är det tydligaste tecknet på att du är förälskad? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Det var egentligen lite annorlunda med varje kvinna.
Finns det ett sådant tecken hos dig? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej. Förälskelsens vägar är mig en gåta.
Är du en svartsjuk människa? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Förälskelsens vägar är mig en gåta. (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Jag undrar om jag kan nominera dig till den första svenska Aphorissima! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Jag ska svara lite senare - vet svaret men måste hitta på en ny fråga först. |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag vill inte vara svartsjuk - men jag är det ibland är jag rädd...
Vad har du köpt idag - och var? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
Jag köpte mjölk :-) i den lilla butiken som ligger tvärs över gatan...jag var för lat för att gå hela vägen till ica.
Har du redan ätit pepparkakor i år? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Jag undrar om jag kan nominera dig till den första svenska Aphorissima! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) (IMG:style_emoticons/default/rosie.gif) Om du vill... Men på tyska låter det mindre aphorissima-aktigt. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Och en översättning behövs väl. Jag vill inte vara svartsjuk - men jag är det ibland är jag rädd... Samma här... (IMG:style_emoticons/default/sleep.gif) Har du redan ätit pepparkakor i år? Ja. Man måste ju äta dem när de är färska. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Har du redan sett julgranar? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej (dvs inte i år, men det menade du ju, tycker jag. (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) )
Gick du till fots till din arbetsplats idag? (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Och om du gjorde det, har du sett något intressant på din väg? (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Jag undrar om jag kan nominera dig till den första svenska Aphorissima! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) (IMG:style_emoticons/default/rosie.gif) Om du vill... Men på tyska låter det mindre aphorissima-aktigt. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Och en översättning behövs väl. Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 07.Nov.2008 - 22:05 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Men ändå har jag nominerat dig. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif) (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Nej (dvs inte i år, men det menade du ju, tycker jag. (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) ) Jag menade faktiskt i år. (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Gick du till fots till din arbetsplats idag? (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Och om du gjorde det, har du sett något intressant på din väg? Ja, det gjorde jag, åtminstone hemåt. Jag såg framför allt mörker (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) , men i mörkret fick jag syn på en hop stenar som kanske blir en busshållplats i framtiden, några fnissande grabbar, pappersstaplar som stod berädda för borttransporten, en söt liten igelkotte och en cyklande man som pratade i telefon och berättade att han hade handlat stearinljus för sin hustrus födelsedag. Vilken sång lyssnade du på sist? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Loreena McKennitt, Dante's prayer. Ganska ofta idag.
Du såg en igelkotte! Vad söt! (IMG:style_emoticons/default/wub.gif) Jag tycker så mycket om igelkottar. Vad är dagens sång för dig? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Dagens sång har blivit "This is the life" av Amy Mcdonald, som jag upptäckte på radio för ungefär en timme sedan. Den gick in i märgen och jag lyssnade på den i nätet flera gånger. (IMG:style_emoticons/default/wub.gif)
Tycker du om 80-talets musik? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
En svår fråga, eftersom min musiksmak ändras jämt...och sen beror den mycket på stämningen som jag är i.
Vad tycker du är lättast: läsa, skriva eller prata svenska? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Lättast är nog att läsa. Lite svårare är det att skriva, ännu svårare att prata och svårast är att förstå. Enligt min erfarenhet.
Och vad tycker du? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Lättast att läsa, svårare att skriva, lite svårare att förstå och svårast att prata (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) ...enligt min erfarenhet.
Är du blyg när det gäller prata ett främmande språk? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ibland. Det beror lite på vilket språk jag pratar och vem jag pratar med. På svenska är jag mindre blyg än på franska.
Vilket främmande språk kan du bäst? |
|
|
![]() ![]() |
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 03.05.2025 - 23:01 |