![]() |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
Du kannst deinen Beitrag nach dem Posten 90 Minuten lang editieren, danach nicht mehr. Lies dir also vor dem Posten sorgfältig durch, was du geschrieben hast. Dazu kannst du die "Vorschau" nutzen.
Wenn dir nach Ablauf der Editierzeit noch gravierende inhaltliche Fehler auffallen, schreib entweder einen neuen Beitrag mit Hinweis auf den alten oder wende dich an die Strösen.
Diese Webseite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklärst du dich mit der Verwendung von Cookies einverstanden.
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Det fanns en jordbävning i Sydsverige i tisdags! Styrkan var 4.8 på Richterskalan, vilket är det starkaste skalvet i Norden på mer än 100 år!
Skulle du våga bo någonstans där riktigt svåra jordbävningar kan förekomma (t. ex. i California)? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Jaha! Ja har bott i en liten by där det fanns jordbävningar ibland, men de var lyckligtvis rätt svaga.
Tycker du om månen? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Sällan. Jag sover vanligtvis förfärligt bra. (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif)
Vilken dikt har du läst sist? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Den här. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Kan du äta med ätpinnar? (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Var det inte med dig jag pratade om det? Att jag inte kan? (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif)
Vad vill du lära dig nästa år? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Var det inte med dig jag pratade om det? Att jag inte kan? (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif) Jag försökte lära dig det. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Det var därför jag frågade. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Vad vill du lära dig nästa år? Att vara modigare. (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif) Och du? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Var det inte med dig jag pratade om det? Att jag inte kan? (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif) Jag försökte lära dig det. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Det var därför jag frågade. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif) Har inte övat sedan dess. Lära mig nästa år? Mer svenska!! (Och att äta med ätpinnar, så klart. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) ) Edita påminner mig att jag har glömt frågan... Alltså: Varifrån kom det sista vykortet du fick? Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 19.Dec.2008 - 01:10 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
Linköping :-) det var ett julkort.
Vad ska du göra på nyår? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Sova ut och ha det lugnt.
Brukar du på årsslutet se tillbaka och resumera det gångna året? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja, det gör jag, särskilt när det har varit ett bra år. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Har 2008 hittills varit ett bra år för dig? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
Jag det varit ett bra år för mig, framförallt efter sommaren :-). April och maj var ganska tuffa månader, men nu på slutet blev året bara bättre och bättre. Och jag ser verkligen fram emot de sista dagar innan nyår.
Vill du ha snö på jul? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
nja....nästan. Jag måste köpa nått åt min bästa kompis men henne kommer jag inte att träffa förrän nästa år, så därför är det inte så brattom.
och du? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja.
Har du någonsin tänkt över att avskaffa julklappar mellan dig och din familj/dina vänner? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
jag har tänkt pa det, men jag skulle inte vilja göra det.
Brukar du skicka julkort? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej. Men jag brukar svara på alla julkort som jag får, säga tack och önska gott nytt år.
Vad gör du med slantarna, när du har för många i din plånbok/din börs? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag ger dem ut. Vad skulle man annars göra med dem? (IMG:style_emoticons/default/gruebel.gif)
Vad har du lärt dig under julen? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Vad skulle man annars göra med dem? (IMG:style_emoticons/default/gruebel.gif) Samla i en burk, t.ex. ZITAT Vad har du lärt dig under julen? Bl.a. en massa om katter, och speciellt att jag tycker om katter, även om de stoppar in tassarna i jordnötssmöret. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Och du? |
|
|
![]() ![]() |
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 05.07.2025 - 23:37 |