![]() |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
Du kannst deinen Beitrag nach dem Posten 90 Minuten lang editieren, danach nicht mehr. Lies dir also vor dem Posten sorgfältig durch, was du geschrieben hast. Dazu kannst du die "Vorschau" nutzen.
Wenn dir nach Ablauf der Editierzeit noch gravierende inhaltliche Fehler auffallen, schreib entweder einen neuen Beitrag mit Hinweis auf den alten oder wende dich an die Strösen.
Diese Webseite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklärst du dich mit der Verwendung von Cookies einverstanden.
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Nej.
Hur gammal var du, när du tog körkort? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Då var jag redan tjugo år gammal. (Jag hade gjort två tidigare försök. (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif) (IMG:style_emoticons/default/pfeif.gif) )
Hur många sorters fåglar vet du namn på på svenska (utan att titta i ordboken, förstås!)? (Hade vi den där frågan redan tidigare? Jag är inte helt säker.) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
(Hade vi den där frågan redan tidigare? Jag är inte helt säker.) Det var någon liknande fråga, men inte den. Men jag kommer inte ihåg den. Du vet ju, hur fort jag glömmer. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Fåglar: koltrast, kråka, mås, hackspett, papegoja, mes, and, svan, tjäder, stork, örn, uggla, gök, höns, svala. Vilka namn på blommor vet du på svenska?? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
(Hade vi den där frågan redan tidigare? Jag är inte helt säker.) Det var någon liknande fråga, men inte den. Men jag kommer inte ihåg den. Du vet ju, hur fort jag glömmer. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Men du kan många fåglar! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Blommor: rosor, krokusar, blåsippor (och det finns också vitsippor, tycker jag), tussilago, klockor, pioner, lilje (tror jag) - okej, det var allt utan ordbok! Glömde solrosor och luktärter! Och heter de inte liljekonvaljer? Nu måste jag kolla. *går och googlar* Om du var en elementarande, vilken då? (Om du inte vet kan du kolla här.) Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 26.Mar.2009 - 14:59 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
En sylf. (IMG:style_emoticons/default/fly.gif)
Tycker du om morötter? (Konstig fråga, jag vet, men det är det endaste som finns i mitt kylskåp just nu, därför dyker denna fråga upp...) Men just nu ringer min vän och frågar om jag inte vill flyga, dvs åka till Frankrike för att handla mat. Kul! (IMG:style_emoticons/default/bounce.gif) Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 26.Mar.2009 - 16:57 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag tycker om morötter. (Men det är väl inte någon konstig fråga. I den tyska WoP-tråden talas väldigt mycket om mat. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) )
Var brukar du handla mat, om du nu inte åker till Frankrike? (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jooo, men om man har nyss talat om gnomer och sylfer blir det mycket konstigt att plötsligt börja tala om morötter!
kawa, du vet dock mycket bra var jag handlar mat! Eller har du glömt bort det också?! När har du sist läst DN? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
kawa, du vet dock mycket bra var jag handlar mat! Eller har du glömt bort det också?! Nej, det glömde jag inte. Men ställa frågan får jag väl? Ibland kan man ju öva språket utan att ge resp. få en ny information. Och ibland är det svårt att hitta på en spännande fråga. Jag har inte läst DN på evigheter. Är du på dålig humör? (IMG:style_emoticons/default/unsure.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej, inte alls! (Eller bättre sagt: alldeles inte! (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) ) Jag sitter här och skrattar rätt mycket åt dina tidomställningar! (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Jag syftade bara på vad du hade sagt tidigare -->
QUOTE(kawa Yesterday @ 00:17 ) Du vet ju, hur fort jag glömmer. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 27.Mar.2009 - 00:58 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja så. Men nu har du glömt att ställa en ny fråga! (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/umkipp.gif)
Brukar du lyssna på radio eller titta på TV medan du äter frukost? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej. Om det är tidigt på morgonen föredrar jag tystnaden.
Vad har du ätit idag till frukost? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
En jordgubbssyltmacka. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Vad var det finaste du har upplevt denna vecka? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Satansbraten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 557 Userin seit: 29.10.2005 Userinnen-Nr.: 2.249 ![]() |
våren (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) känslan av solen på mitt ansikte...
vad ska du göra på påsk? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag jobbar på lördag och på måndag. (IMG:style_emoticons/default/dry.gif) För söndagen har jag inte några planer än.
När letade du efter ägg sist? (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Det var på måndags när jag ville laga en salad med ägg... men det var inte så förfärligt svårt att hitta dem. (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)
Ska du färga ägg i år? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Det var på måndags ... Det var i måndags ... (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Ska du färga ägg i år? Nej. Brukar du göra det? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Tack! (IMG:style_emoticons/default/bounce.gif) (IMG:style_emoticons/default/roetel.gif) Ja, men i år ska vännen jag brukar göra det med vara bortrest, och då vet jag inte riktigt... jag kunde göra det med våra tre katter! (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Färgar man ägg i Sverige? (IMG:style_emoticons/default/gruebel.gif) |
|
|
![]() ![]() |
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 13.05.2025 - 07:57 |