![]() |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
Du kannst deinen Beitrag nach dem Posten 90 Minuten lang editieren, danach nicht mehr. Lies dir also vor dem Posten sorgfältig durch, was du geschrieben hast. Dazu kannst du die "Vorschau" nutzen.
Wenn dir nach Ablauf der Editierzeit noch gravierende inhaltliche Fehler auffallen, schreib entweder einen neuen Beitrag mit Hinweis auf den alten oder wende dich an die Strösen.
Diese Webseite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklärst du dich mit der Verwendung von Cookies einverstanden.
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Vitt och varma gulvarianter.
Har du ritat på väggarna när du var barn? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Nej, det var inte tillåtet hos oss. Men en gång gjorde jag fransar i en bordduk, det var roligt, och eftersom det var hos mina morföräldrar var det... nja, inte tillåtet precis, men ingenting hände. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Prata om en barndomsminne du tycker om! |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
Vårt nybyggda hus var klätt med trä, och det brukade knaka och braka. Det var helt okej, när det var dagstid. Men en kväll var jag hemma med mina syskon, våra föräldrar var borta. Och vi hörde hur det knakade i övre våningen och blev skiträdda allihopa. Vi trodde att någon var däruppe och gick omkring, fastän vi egentligen visste att det var omöjligt. Då beslöt vi att stiga uppför trappan och se efter. Min syster tog med sig brödkniven och så gick vi. Vi gick genom alla rum, alltid kniven framåt sträckt, men hittade ingenting. Vi var nästan besvikna, men förstås lättade också. - Gud, vad vi garvade åt det efteråt! (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)
Var du rädd som barn, när du skulle gå ner i källaren? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Visst!! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Varför var du tvungen att gå ner i källaren som barn? Alltså, med andra ord, vad fanns där? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Drycker. Det var barnens uppgift att hämta dem och ställa tillbaka de tomma flaskorna.
Vad var din älsklingsdryck som barn? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Myskmadraläsk! (IMG:style_emoticons/default/party_3.gif)
Vad behövs göra innan du får gå och lägga dig? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)
Släcka datorn, stänga fönstren, borsta tänderna, gå på toa. Är du trött? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Absolut... men jag måste rengöra katt-toarna ( (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) ) och tänderna (mina) först, och sedan fylla vattenskålar åt katterna, och bara sedan kan jag gå och lägga mig. (IMG:style_emoticons/default/gaehn.gif)
Frågorna är slut! (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 11.Apr.2009 - 00:20 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Frågorna är slut! (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Det förstår jag mycket bra. Vi fortsätter någon annan gång. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Jag önskar glad påsk och ställer en ny fråga. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Vilka situationer kan du tänka efter bäst i? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
När jag är ute i naturen eller på min balkong, med en kopp kaffe. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Säger man "en doftande kopp kaffe" eller är det hellre "en kopp doftande kaffe"? (Förlåt, kawa, jag vet att kaffe är ointressant för dig, men du kan också hitta på ett exempel med något du tycker om!!) Edith önskar GLAD PÅSK!! Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 12.Apr.2009 - 20:50 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) Grammatiskt kaffe tycker jag faktiskt om! (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Jag skulle hellre säga "en kopp doftande kaffe", för det är ju kaffet som doftar och inte koppen.
Tack, snälla Edith! (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Hur många koppar kaffe har du druckit idag? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
|
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Inget speciellt. Jag har läst ett mejl som jag håller på att skriva sedan igår, lite i tv-tidningen, allmänt på nätet och här i forumet förstås.
Det är roligt att få se din nästipp och kattens öra på ditt lilla kort! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Vem har tagit kortet? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Det var faktiskt jag! (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Har du tagit kort på dig själv någon gång? Edith vill veta hur du visste att det var min nästipp?! Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 12.Apr.2009 - 21:26 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Har du tagit kort på dig själv någon gång? Flera gånger. Till och med kortet på mitt ID-kort. (IMG:style_emoticons/default/cool.gif) Edith vill veta hur du visste att det var min nästipp?! Jag känner till din nästipp. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Vem skulle du känna igen på bara nästippen? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
K. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Och min syster och den vän du känner till också. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Och definitivt min katt!!! (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)
Finns det någon i din familj som har samma ögonfärg som du? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)
Min bror och min mamma har samma ögonfärg som jag, men inte precis samma. Vems ögon har du fått ärva? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Denna person har jag aldrig fått möta. Min mormors far var den enda jag mötte som hade blåa ögon i min familj, men mina är ju lite mer blå-grå-grönt-aktig och inte blå-blå-blått.
Har du kort på din familj i din lägenhet? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ja, det har jag. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Kan du tänka/skriva på svenska medan du lyssnar på engelsk eller fransk musik? |
|
|
![]() ![]() |
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 11.05.2025 - 21:23 |