![]() |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
Du kannst deinen Beitrag nach dem Posten 90 Minuten lang editieren, danach nicht mehr. Lies dir also vor dem Posten sorgfältig durch, was du geschrieben hast. Dazu kannst du die "Vorschau" nutzen.
Wenn dir nach Ablauf der Editierzeit noch gravierende inhaltliche Fehler auffallen, schreib entweder einen neuen Beitrag mit Hinweis auf den alten oder wende dich an die Strösen.
Diese Webseite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklärst du dich mit der Verwendung von Cookies einverstanden.
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Om det är väl spelat, så finns det inget sånt.
Har du någonsin åkt tåg "förstklassigt"? (Vet du vad jag menar med det här? (IMG:style_emoticons/default/gruebel.gif) Hur kan man uttrycka det bättre? Och om du förstår och har gjort det - var det trevligt?) Massor med frågor!! (IMG:style_emoticons/default/bounce.gif) (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
(IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Jag vet vad du menar. Man säger nog "åka första klass". Men jag har aldrig gjort det.
Tänker du åka första klass? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Gut durch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Members Beiträge: 4.846 Userin seit: 09.12.2005 Userinnen-Nr.: 2.367 ![]() |
Nej.
Vad skulle du ge en svensk medborgare i present? (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) (Var inte det lustigt sagt?) Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 01.May.2009 - 13:38 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Blau, weil Ströse. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gruppe: Admin Beiträge: 19.970 Userin seit: 06.08.2006 Userinnen-Nr.: 3.348 ![]() |
(IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Det var lustigt! Menar du en svensk medborgare här i Tyskland? En ordbok och en vägbeskrivnig till nästa IKEA. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Och i Sverige: tyskt mörkt bröd.
Kan du sjunga midsommar-sången "Små grodorna"? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Det var lustigt! Menar du en svensk medborgare här i Tyskland? En ordbok och en vägbeskrivnig till nästa IKEA. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Och i Sverige: tyskt mörkt bröd. Nej, jag menade faktiskt en svensk medborgare i Sverige. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Jag vet inte med brödet... Köper man det färskt och sedan reser tretton timmar med det i väskan är det ju kanske inte längre en så förfärligt vacker present. Eller hur? Ooo, jag glömde grodorna. Nej, pussa kan jag de, men inte sjunga. Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 01.May.2009 - 13:54 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Varför inte? Stoppa in det i en plastpåse. Det är i alla fall värt ett försök. Eller så köper du en flaska tyskt vin, om de som du hälsar på dricker.
Vad tycker du om att få i present av någon som kommer från utlandet? Der Beitrag wurde von kawa bearbeitet: 02.May.2009 - 13:05 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Om utlandet är Sverige eller ett land där man pratar engelska vill jag helst ha böcker! (IMG:style_emoticons/default/rolleyes.gif)
När du åker tåg i flera timmar, vad tar du med dig som proviant? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Oftast mackor, äpplen, bananer, morötter och vatten.
Kan du sova gott innan en resa börjar? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Nej, för då sover jag hos min vän med min katt så att katten kan bli van vid sin ferieomgivning, och min katt brukar sedan gå omkring och prata mycket, och då vaknar jag ganska ofta och stiger upp och tittar vad är fel...
Och du? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Det beror på hur dags jag ska åka iväg och om allting är packat klart. Men mestadels sover jag rätt så gott.
Tycker du om att resa själv eller föredrar du sällskap? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
I allmänhet föredrar jag sällskap, men ibland uppskattar jag en stund bara med mig själv...
När har du sist använt en osthuvel? (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 11.May.2009 - 16:15 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
En osthyvel? Jag tror, det var i julas. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Har du kunnat njuta av solskenet idag? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Vilket solsken talar du om? (IMG:style_emoticons/default/gruebel.gif) (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Nej, men du frågade ju igår, och då skulle svaret ha varit ja. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Vad använder du som bokmärken i boken du håller på med att läsa? Der Beitrag wurde von Simonetta bearbeitet: 12.May.2009 - 13:49 |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Ett vykort.
Vilken betydelse har det, när du använder den här: (IMG:style_emoticons/default/rolleyes.gif) ? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Det antyder ett något svärmiskt blick mot taklampan. (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif) I de mesta fall betyder det något positivt. Ibland må det vara blandad med en smula ironi, men inte så ofta, tror jag.
Och hur skulle du beskriva ditt förhållningssätt till (IMG:style_emoticons/default/cool.gif) ? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Det betyder glädje blandad med stolt och lite, lite skryt. (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Vilken smiley använder du aldrig? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Vad använder du som bokmärken i boken du håller på med att läsa? Från och med nu ska jag använda ett snillrikt konstruerat, magnetiskt bokmärke med vackert landskap på. (IMG:style_emoticons/default/cool.gif) (IMG:style_emoticons/default/wub.gif) (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Vad använder du som bokmärken i boken du håller på med att läsa? Från och med nu ska jag använda ett snillrikt konstruerat, magnetiskt bokmärke med vackert landskap på. (IMG:style_emoticons/default/cool.gif) (IMG:style_emoticons/default/wub.gif) (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) (IMG:style_emoticons/default/bounce.gif) Hur visste du att det var ett bokmärke? (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Vilken smiley använder du aldrig? Dessa tre tillhör inte riktigt mitt personliga repertoire: (IMG:style_emoticons/default/drag.gif) (IMG:style_emoticons/default/ernst.gif) (IMG:style_emoticons/default/vampire.gif) Kan du förklara för mig vad den här betyder: (IMG:style_emoticons/default/framiwufi.gif) Vad är en framiwufi? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
(IMG:style_emoticons/default/bounce.gif) Hur visste du att det var ett bokmärke? (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Jag kom inte på det med det samma. Men efter lite fundering visste jag, att det bara kunde vara det. Och eftersom du ställde frågan igår, var jag säker. (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) ZITAT(Simonetta) Kan du förklara för mig vad den här betyder: (IMG:style_emoticons/default/framiwufi.gif) Vad är en framiwufi? Framiwufi är förkortningen till "Frau mit wunden Fingern", alltså en kvinna som har skrivit mycket. Det var en forumstitel i gamla vardagsrummet som inte fick flytta med till köket. När och var har du ätit fisk sist? |
|
|
![]()
Beitrag
|
|
Det var i en jättefin sushibar i Göteborg i lördags! (IMG:style_emoticons/default/bounce.gif) (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Och tack för förklaringen! Det skulle jag aldrig ha kommit på... Vad roligt! Finns det något speciellt du håller på med att söka just nu? |
|
|
![]() ![]() |
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 08.05.2025 - 06:53 |